Pakningsdesign for TØRST Energidrikk

God pakningsdesign er viktig for å vinne oppmerksomheten

Vi skaper pakningsdesign som vekker tillit, skiller seg ut fra mengden og skaper en følelse. Det er nettopp disse elementene forbrukeren påvirkes av, og som er avgjørende for å vinne en god etablert posisjon i markedet. Destino har i en årrekke laget fengende pakningsdesign for både små og store bedrifter som skal implementere et nytt produkt til markedet. Vi jobber tett opp mot oppdragsgiver og finner gode grafiske uttrykk gjennom god dialog og kommunikasjon.

Pakningsdesign utvikler seg i takt med forbrukerens endrede vaner og behov. Trender innen form og farge endrer seg stadig, men kravet om å fremstå både attraktivt, relevant, annerledes og relaterbar vil ikke endre seg. Et kjent ordtak som er svært relevant for pakningsdesign er “Keep it simple”, blir det for mye for skjer i designet faller viktige elementer bort.  Omstillingen fra tradisjonelle til digitale medier gjør viktigheten av å stikke seg frem i mengden desto viktigere, da mye av handelen nå skjer på nett. På nett er utvalget nærmest ubegrenset, og kampen om oppmerksomheten er hard.  Når vi kjøper et produkt, kjøper vi også en image som representerer hvem vi er og hvordan vi ønsker å blir oppfattet. 

Destino holder høy kvalitet på det som produseres og 90% av produksjonen skjer "in house". Det vil si at er det eventuelle nye endringer, nye tanker osv rundt et pakningsdesign er vi aldri lang unna. Vi holder til i flotte lokaler sentralt i Sandnes. Kom innom for en brainstorming og del dine ideer med oss, så skaper vi et unikt pakningsdesign sammen!

Det finnes uendelig med muligheter, det gjelder bare å gripe dem!

Ta kontakt for en uformell samtale

JIM ANDERSEN
JIM ANDERSEN
Mobil: (+47) 909 21 455
Epost: jim@desti.no
Skjemainformasjonen vil kun bli brukt til å ta kontakt med deg på telefon eller epost angående din forespørsel. For mer informasjon se vår personvernerklæring.

Noen referanser for pakningsdesign

hinna%20park%20screens

Hinna Park Nettside

Dano%20presentation_012

DANO

Screenshot%202019-04-02%20at%2010_15_38

Skutene

01-8

TØRST Drikke

TheMAN_COLORS-small

ACONA

14711168_1576355449339219_9087214795423540286_o

Hinna Park

skumring-close

Berentsens Brygghus

Mer om pakningsdesign

Et pakningsdesign skal fange forbrukerens oppmerksomhet, og pakning skal appellere til en bestemt målgruppe. Er målgruppen en jente/dame inneholder ofte designets myke, runde former og fargebruken er ofte pastellfarger for å skape et innbydende uttrykk. Skal pakningsdesignet derimot appellere til menn/gutter er designet ofte mer maskulint med rette linjer, tykke bokstaver og mørkere farger.
Et pakningsdesign skal ofte skifte uttrykk med at det f.eks kommer mye kolleksjoner, smaker osv. Det er derfor vesentlig at pakningsdesignet er designet slik at det representere det samme uavhengig av hvilke farge det endres til. 

Prosessen for å finne det perfekte designet for et produkt er tidkrevende og krever at kommunikasjonen mellom designer og kunder fungerer optimalt. Ved god dialog hvor mål, tanker rundt målgruppe og uttrykk designet skal gi blir avdekket, blir pakningsdesignet bra. 

Det finnes uendelig mange pakningsdesign i butikkhyllene, her må pakningsdesignet skille seg ut og en har ikke mer en ca. 2 sekunder på å fange oppmerksomheten til forbruker. Hva som er nøkkelen til gode pakningsdesign endrer seg hele tiden, men en gyllen regel er at pakningsdesignet bør holdes enkelt og rent. Blir det for mange effekter som krangler om oppmerksomheten vil dette telle negativt for helhetsuttrykket. Pakningsdesignet skal inneholde en stopp effekt, dette kan f.eks være et ikon, en farge, et mønster eller lignende som skiller seg ut fra resten av designet.